10 Ιαν 2017

Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα οδικής ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Βορείου Αιγαίου δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, που έλαβαν χώρα, κατά τη διάρκεια του μηνός Δεκεμβρίου του έτους 2016, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Λέσβου, Χίου και Σάμου.


Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.



α. Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου, κατά το Δεκέμβριο του 2016, σημειώθηκαν συνολικά 12 τροχαία ατυχήματα (έναντι 3 τον αντίστοιχο μήνα του 2015).



Συγκεκριμένα σημειώθηκαν:



 2 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα (έναντι 1 το 2015)

 1 σοβαρό τροχαίο ατύχημα (έναντι 2 το 2015)

 9 ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 0 το 2015)

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των παραπάνω νομών, καταγράφηκαν συνολικά 13 παθόντες (έναντι 4 το 2015).

Συγκεκριμένα καταγράφηκαν:

 2 νεκροί (έναντι 1 το 2015)

 1 βαριά τραυματίας (έναντι 2 το 2015)

 10 ελαφρά τραυματίες (έναντι 1 το 2015)





Ειδικότερα, στους τρεις προαναφερόμενους νομούς, κατά το μήνα Δεκέμβριο του 2016, καθώς και τον αντίστοιχο περσινό μήνα, καταγράφηκαν επιμέρους:







Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων/δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική - τροχονομική έρευνα, ήταν:



 Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

 Η υπερβολική ταχύτητα

 Το αντικανονικό προσπέρασμα

 Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας

 Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού









β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, κατά το μήνα Δεκέμβριο του 2016, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι, κατά τους οποίους βεβαιώθηκαν ενδεικτικά, οι παρακάτω σοβαρές-επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις:

 141 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα.

 23 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη).

 3 παράβαση για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

 9 παραβάσεις για αντικανονικό προσπέρασμα.

 1 παράβαση για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

 87 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους κατά την οδήγηση.

 44 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.

 13 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

 5 παραβάσεις για φθαρμένα ελαστικά.



γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.



Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί οφείλουν στο σύνολό τους να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.



Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι «οδηγώ με ασφάλεια» σημαίνει:

• Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

• Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος.

• Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.

• Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.

• Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.

• Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε δίκυκλο φορώ πάντα κράνος.

• Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.

• Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.

• Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.

• Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.

• Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.

• Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.

• Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς, με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.