21 Μαρ 2017

Αψιμαχίες και καταγγελίες στο χτεσινό Π.Σ. για το θέμα των ταξί – Διακόπηκε η συνεδρίαση

Οξύνθηκαν τα πνεύματα κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του ΠΣ, όταν με οριακή πλειοψηφία 18 έναντι 17, υπερψηφίστηκε η εισήγηση του θεματικού αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Ξενάκη, και του προϊστάμενου της γενικής Διεύθυνσης μεταφορών και επικοινωνιών Β. Αιγαίου, Γιώργου Γουγούλα, με την οποία θα ανατεθεί σε ιδιώτη η μελέτη για τον καθορισμό της έδρας των ταξί, αλλά και του αριθμού των αδειών (ίσως και νέων;) για το σύνολο της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
Κατά τη συνεδρίαση, πολλές ήταν οι καταγγελίες των εκπροσώπων του κλάδου ότι όχι μόνο δεν κλήθηκαν σε διαβούλευση, αλλά αντίθετα βρέθηκαν αντιμέτωποι με την άρνηση της Περιφερειακής Αρχής για διάλογο, σημειώνοντας ότι η όλη μεθόδευση εξυπηρετεί «ίδια οφέλη» της Περιφερειακής Αρχής. Οι λεκτικές αντιπαραθέσεις ανέβηκαν τόσο, που η συνεδρίαση διακόπηκε για σήμερα, Τρίτη, στις 12 το μεσημέρι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι «διαρροές» από την επίσημη… γραμμή της παράταξης Καλογήρου ήταν
εμφανείς και έντονες τόσο κατά τις τοποθετήσεις όσο και κατά την ψηφοφορία.

Τουλάχιστον 3 ήταν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης που αντέδρασαν, αντιτάχθηκαν και καταψήφισαν τελικά την εισήγηση, (Χατζηγιάννης, Θαλασσινού, Αλατζάς), δημιουργώντας επιπλέον κλυδωνισμούς στην οριακή ισορροπία της παράταξης Καλογήρου.

Σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψήφισε την εισήγηση, τονίζοντας ιδιαίτερα αφενός τη συνεχή κατασπατάληση δημοσίου χρήματος σε μελέτες προς όφελος ιδιωτών, αλλά και την συνεπαγόμενη απαξίωση των υπαλλήλων της Περιφέρειας.

Η παράταξη Βόρειο Αιγαίο – Γόνιμη Γραμμή τάχθηκε με τους επαγγελματίες του κλάδου, καταγγέλλοντας πρακτικές που δεν οδηγούν στην επίλυση του ζητήματος -αντίθετα το οξύνουν.

Τονίσαμε την αναγκαιότητα μιας επιτροπής διαβούλευσης με όλους τους συναρμόδιους φορείς και
υπογραμμίσαμε ότι και πάλι η πολιτική των μνημονιακών κυβερνήσεων ρίχνει το «μπαλάκι» στην ήδη απαξιωμένη, υποβαθμισμένη και αποδομημένη Περιφέρεια, σημειώνοντας ότι από τη στιγμή που εντοπίζονται υπαρκτά προβλήματα (αυξημένες ανάγκες λόγω τουρισμού, προσφυγικού, κινδύνους εγκατάλειψης των χωριών κ.λπ.) θα έπρεπε ως Περιφερειακό Συμβούλιο να ζητήσουμε από την κυβέρνηση την τροποποίηση του σχετικού νόμου (4070/12), που επιρρίπτει όλη την ευθύνη στην Περιφέρεια χωρίς πόρους και προσωπικό.

Αναφορικά με την εισήγηση, τονίσαμε ότι εξακολουθούμε να μην καταλαβαίνουμε την αναγκαιότητα μιας ακόμα μελέτης από ιδιώτες, οι οποίοι τεχνοκρατικά και χωρίς γνώση των πραγματικών δεδομένων θα πληρωθούν αδρά για να βρουν «λύση».

Επαναλάβαμε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν τη γνώση, την ικανότητα και την εμπειρία να συμβάλλουν, σε συνεργασία πάντα με τον κλάδο, ώστε να βρεθεί δίκαιη και ουσιαστική λύση.

Τέλος, επισημάναμε ότι τα προβλήματα του κλάδου των ταξί ταυτίζονται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι εργαζόμενοι, όλη η ελληνική κοινωνία ως αποτέλεσμα της κρίσης και των ακολουθούμενων πολιτικών που καθημερινά την επιδεινώνουν...